Všeobecné obchodní podmínky
pro nákup služeb a digitálního obsahu
prostřednictvím webu www.salamounova.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") jsou sepsány
v souladu s ustanoveními § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(dále jen "občanský zákoník").
Upravují práva a povinnosti při uzavírání smlouvy s níže uvedenou poskytovatelkou
digitálního obsahu a služeb:Pavlína Šalamounová
místem podnikání: Šalounova 1937/10, Chodov, 149 00 Praha 4
IČO: 61814148
podnikatelka zapsaná v živnostenském rejstříku
neplátce DPH
telefon: +420 602272177
e-mail: pavlina@salamounova.cz
(dále jen "Poskytovatelka")
Úvodní ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Poskytovatelky a zákazníků,
kterými mohou být fyzické osoby, které uzavírají smlouvu o poskytování služeb nebo smlouvu
o poskytování digitálního obsahu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitelé, nebo
fyzické či právnické osoby, které uzavírají smlouvu o poskytování služeb nebo smlouvu o
poskytování digitálního obsahu v rámci své podnikatelské činnosti (dále bude společně pro
tyto subjekty užíváno označení "zákazník") s Poskytovatelkou. Tyto všeobecné obchodní
podmínky doplňují uzavíranou smlouvu, a jsou pro tento smluvní vztah závazné.
2. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování
digitálního obsahu nebo smlouvy o poskytování služeb. Odchylná ujednání ve smlouvě o
poskytování digitálního obsahu nebo ve smlouvě o poskytování služeb mají přednost před
ustanoveními těchto obchodních podmínek.
3. Zákazník při smluvním vztahu s Poskytovatelkou souhlasí s použitím komunikačních
prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
Objednávka a uzavření smlouvy
1. Smluvní vztah (uzavření smlouvy o poskytování digitálního obsahu nebo uzavření smlouvy o
poskytování služeb) mezi Poskytovatelkou a jejími zákazníky vzniká na základě objednávky a
jejím potvrzením v rámci e-mailové komunikace mezi Poskytovatelkou a zákazníkem, případně
telefonicky nebo prostřednictvím potvrzení objednávkového formuláře na webu
Poskytovatelky. Smluvní strany sjednají prostřednictvím objednávky a jejího potvrzení
podstatné náležitosti smluvního vztahu, vč. předmětu objednávky, termínu plnění, ceny,
fakturace a dalších podstatných skutečností pro realizaci smluvního vztahu.
2. Uvede-li zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí využít služby či
digitální obsah Poskytovatelky v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo
v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele. Jeho smluvní vztah s Poskytovatelkou bude
posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob. V opačném případě se má za to, že
zákazník je v postavení spotřebitele a na vztah s Poskytovatelkou se uplatní ujednání zákona č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
3. Webové stránky Poskytovatelky dostupné na webové adrese www.salamounova.cz obsahují
seznam a popis nabízených služeb a digitálního obsahu (společně dále jen "produkty").
4. Poskytovatelka není povinna přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato
výhrada se sjednává zejména pro ty subjekty, které podstatným způsobem porušily práva či
oprávněné zájmy Poskytovatelky, jí spřízněných osob či tyto obchodní podmínky.
Cena a platební podmínky
1. Zákazník získává přístup ke sjednaným službám po zaplacení plné dohodnuté ceny, nesjedná-li
s Poskytovatelkou jinak.
2. Daňový doklad – fakturu Poskytovatelka zašle v elektronické podobě na e-mailovou adresu
zákazníka.
3. Pokud zákazník neuhradí fakturu do 5 dnů po její splatnosti, jedná se o podstatné porušení
smluvních povinností zákazníka a Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit.
4. Poskytovatelka přijímá úhradu svých produktů v českých korunách (CZK). V případě,
provede-li zákazník úhradu za produkty v EUR, budou uhrazené prostředky přepočítány a
připsány na účet Poskytovatelky v českých korunách dle aktuálních podmínek a kurzu banky
Poskytovatelky.
Dodací podmínky pro produkty
Jednotlivé produkty
a) Individuální konzultace
1. Individuální konzultace jsou poskytovány formou předem sjednaného počtu konzultací
realizovaných v předem sjednaném čase. Parametry individuální konzultace jsou popsány na
webu Poskytovatelky, jakož i počet osobních konzultací a lhůta, ve které́ budou konzultace
poskytnuty, v rámci jednotlivých produktů nabízených Poskytovatelkou.
2. Online individuální konzultace jsou realizovány v online prostředí prostřednictvím k tomu
určených služeb a termínu, který si smluvní strany po uzavření smlouvy vzájemně dohodnou.
3. V případě, že se zákazník k individuální konzultaci nedostaví bez předchozí omluvy, nemá
právo na její náhradu a je povinen Poskytovatelce uhradit cenu konzultace v plné výši.
4. Změna předem domluveného termínu individuální konzultace je možná, pokud potřebu
změny zákazník oznámí Poskytovatelce alespoň 48 hodin před domluveným termínem,
přičemž smluvní strany se v takovém případě zavazují sjednat si termín jiný.
5. Pokud neoznámí potřebu změny alespoň 48 hodin před domluveným termínem zákazník,
považuje se osobní konzultace za realizovanou.
b) Materiály ke stažení či zhlédnutí
V případě produktů, které se stahují z webového prostředí (e-booky a další materiály, audio
nahrávky, záznamy webinářů a další audiovizuální záznamy apod.) nebo které je možné
zhlédnout ze záznamu, zašle Poskytovatelka zákazníkům odkazy a další přístupové údaje, na
jejichž základě jim bude umožněno si zakoupený produkt stáhnout či zhlédnout. Podmínkou
k zaslání takovýchto odkazů či přístupových údajů je plná úhrada ceny takovéhoto produktu či
splnění jiných podmínek stanovených Poskytovatelkou (např. zadání osobních údajů do
formuláře namísto odměny apod.).
Další ujednání
Společná pravidla
1. V případě, že Poskytovatelka pro čerpání některých služeb vytváří pro své zákazníky
uživatelské účty, je zákazník v takovém případě povinen dodržovat mlčenlivost o přístupových
údajích ke svému uživatelskému účtu. Zákazník se zavazuje udržovat údaje uvedené v
uživatelském účtu aktuální a pravdivé.
2. Poskytovatelka si vyhrazuje právo vyloučit zákazníka z účasti z profilů na svých sociálních
sítích, pokud se zákazník nevhodně chová (např. uráží Poskytovatelku či ostatní osoby na
sociálních sítích Poskytovatelky). V případě vyloučení z důvodů uvedených v tomto odstavci
se jedná o podstatné porušení smluvních povinností zákazníkem a Poskytovatelce vzniká
právo odstoupit od smlouvy a odepřít takovému zákazníkovi další poskytování produktů a
služeb. V takovém případě nemá zákazník nárok na vrácení uhrazené ceny.
3. Poskytovatelka si vyhrazuje právo poskytovat produkty pouze po dobu stanovenou v popisu
konkrétní služby či produktu, kdy uvedená doba plyne od zaplacení ceny za daný produkt
zákazníkem. V případě okolností na straně Poskytovatelky, které spočívají v potřebě prodloužit
poskytování doby objednané služby, je Poskytovatelka oprávněna dobu poskytované služby
prodloužit.
4. Těmito obchodními podmínkami se řídí také právní poměry mezi Poskytovatelkou a
zákazníkem, pokud Poskytovatelka poskytne digitální obsah za osobní údaje namísto odměny,
tzv. "magnet" (a poskytovatel poskytnuté osobní údaje zpracovává i pro jiné účely než
poskytnutí digitálního obsahu nebo splnění svých zákonných povinností).
5. Digitální obsah dodávaný Poskytovatelkou je ve zcela standardních, běžně dostupných
formátech (v případě materiálů ke stažení obvykle ve formátu pdf, nahrávky ve formě mp3 či
mp4 souboru, videa jsou šířena obvykle prostřednictvím platformy Youtube či obdobné, pro
online setkání Poskytovatelka využívá Meet či jiné obdobné platformy). Pro užití digitálního
obsahu postačuje zákazníkům standardní vybavení (hardware s připojením na internet
podporující uvedené technologie), formáty digitálního obsahu poskytované Poskytovatelkou
nevyžadují pořízení zvláštního hardwarového či softwarového vybavení.
6. Zákazník bere na vědomí, že skutečnosti, které se prostřednictvím služeb Poskytovatelky
dozvěděl o produktech, službách a dalších obchodních záležitostech Poskytovatelky a třetích
osob (dalších zákazníků Poskytovatelky), které nejsou běžně známé a dostupné, podléhají
povinnosti mlčenlivosti a zákazník není oprávněn je jakkoli šířit.
Odstoupení od smlouvy
1. Zákazník je oprávněn od smlouvy uzavřené s Poskytovatelkou odstoupit, stanoví-li tak
uzavřená smlouva, tyto obchodní podmínky nebo příslušná ustanovení občanského zákoníku.
Obecně má zákazník v postavení spotřebitele u smluv uzavřených distančním způsobem podle
§ 1829 zákona č. 89/2012 Sb., obřanský zákoník (dále také jen "o. z.") právo od smlouvy
odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření smlouvy. Toto právo je u zákazníka v postavení
podnikatele vyloučeno.
2. Zákazník v postavení spotřebitele je oprávněn od smlouvy na poskytnutí digitálního obsahu
uzavřené způsobem na dálku odstoupit v případě, nedodá-li Poskytovatelka digitální produkt
bezodkladně po jeho zaplacení nebo v dodatečné lhůtě stanovené zákazníkem (pokud není
výslovně v popisu produktu stanoveno pozdější datum dodání). Zákazník může od smlouvy
odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že je z prohlášení poskytovatele nebo z okolností
zjevné, že poskytovatel digitální obsah neposkytne anebo vyplývá-li z ujednání stran nebo z
okolností při uzavření smlouvy, že je plnění v určeném čase nezbytné. Výslovně se však
stanovuje, že toto ujednání se nepoužije v případě tzv. předprodejů a dalších případů, kdy je
stanoveno pozdější datum dodání plnění.
3. Odstoupení zákazník může zaslat Poskytovatelce e-mailem na adresu uvedenou v záhlaví
těchto obchodních podmínek nebo písemně na adresu jejího místa podnikání, které je
uvedeno v těchto obchodních podmínkách v jejich úvodu. Odstoupení od smlouvy postačuje
prokazatelně odeslat Poskytovatelce i poslední den 14denní lhůty od uzavření smlouvy.
V případě řádně učiněného odstoupení od smlouvy Poskytovatelka vrátí přijaté peněžní
prostředky nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení.
4. Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit, jestliže není možné z objektivních důvodů
digitální obsah či službu za původních podmínek poskytnout, plnění se stane objektivně
nemožným nebo protiprávním, v případě podstatného porušení těchto podmínek či smlouvy
zákazníkem, zejména z důvodů urážejícího a podobného jednání zákazníka apod. Odstoupení
Poskytovatelky bude vždy zdůvodněno ze zákonem stanovených nebo v těchto podmínkách
uvedených důvodů. Odstoupení je účinné doručením oznámení zákazníkovi.
Závěrečná ustanovení
1. Poskytovatelka poskytuje produkty v rozsahu a způsobem uvedených v jejich popisu na
webových stránkách. Poskytovatelka výslovně upozorňuje zákazníka, že neposkytuje zdravotní
služby a upozorňuje zákazníka, že v případě zdravotních problémů je nezbytné, aby vyhledal
lékaře či jiného odborníka ve zdravotnictví. Poskytovatelka neodpovídá za to, že po využití jí
poskytované služby získá zákazník automaticky zdravotní, osobní či prospěch nebo jiné
konkrétní výhody a výsledky.
2. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k službám a produktům, webům a
jejich jednotlivým součástem, mají-li charakter autorského díla, není-li v rámci webů uvedeno
jinak. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k digitálnímu obsahu, má-li
charakter autorského díla. Užití díla bez souhlasu Poskytovatelky či jakýkoliv jiný neoprávněný
výkon práv k dílům je zakázán. Tento zákaz znamená zejména zamezení nedovoleného
kopírování, přebírání a šíření a dalšího neoprávněného nakládání s weby, články, online
záznamy, audiovizuálními díly a další.
3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) ze smlouvy je příslušná: Česká
obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 29, Praha 2, e-mail:
adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové
adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je rovněž možné využít při řešení sporů mezi
Poskytovatelkou a zákazníkem ze smlouvy, v případě, jedná-li se o spotřebitelský spor.
4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě uzavřené mezi
Poskytovatelkou a zákazníkem (a to i ve formě e-mailových zpráv). Odchylná ujednání ve
smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
5. Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete v dalších sekcích webu
Poskytovatelky.
6. Znění těchto obchodních podmínek může Poskytovatelka měnit či doplňovat a tyto změny
jsou účinné zveřejněním nových obchodních podmínek (jejich změn) na webu Poskytovatelky.
Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího
znění obchodních podmínek.
7. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému
ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není
dotčena platnost ostatních ustanovení.
Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti ke dni 30. 11. 2025, kdy byly
zveřejněny na stránkách www.salamounova.cz.
Pavlína Šalamounová